09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

آنتونی رابینز (نویسنده آمریکایی) :
 "خداوند هرگز مشکلی را سر راهمان نمی گذارد، مگر آنکه بداند شایستگی و گنجایش رویارویی با آن و توانایی از بین بردن آن را نیز داریم. "


حل مساله عبارت است از جمع کردن گروهی از افراد برای تحلیل یک وضعیت، تعریف یک مساله حقیقی، مشخص کردن علت‌های آن، در نظر گرفتن همه راه‌ حل‌های ممکن برای رفع علت‌ها، ارزیابی هر یک از راه‌حل‌ها، سپس انتخاب بهترین آنها بر اساس اهداف. نکته با اهمیت این است که نه تنها باید از چرایی استفاده از حل مساله آگاهی داشت، بلکه باید دانست که چه موقع از آن استفاده کرد. هنگامی که برای تغییر یک وضعیت یا برطرف ساختن یک چالش نیاز به همفکری افراد بیشتری باشد، زمانی است که باید از حل مساله استفاده کرد. حل مساله فرآیندی است که نیازمند صرف وقت برای رسیدن به نتایج مطلوب یا راه‌حل‌های بهینه است. از این رو شرکت نوآوری پزشکی راسا با ارائه راهکارهای مناسب به صاحبان ایده، زمان کافی در اختیار آن ها را قرار می­دهد. برای رسیدن به موفقیت‌، باید فرآیند حل مساله را تا پایان و تا زمان کامل شدن دنبال کرد. ​​​​​​​

ارائه راهکار

  راهبرد یا اِستراتِژی
به معنی تعیین اهداف و طرح نمودن برنامه ای برای رسیدن به آنها است. به بیان دیگر راهبرد طرح درازمدتی است که برای نیل به یک هدف بلند مدت مشخص طراحی و تبیین می‌گردد. راهبرد مفهومی است که از عرصه نظامی نشأت گرفته و بعداً در سایر عرصه‌ها از جمله اقتصاد، تجارت و به ویژه عرصه سیاست و مملکت داری از کاربرد زیادی برخوردار شده است.


​​​​ارزیابی ریسک کیفی​

ارزیابی ریسک کیفی یک روش منطقی برای تعیین اندازه کمّی و کیفی خطرات و بررسی پیامدهای بالقوه ناشی از حوادث احتمالی بر روی افراد، مواد، تجهیزات و محیط است. در حقیقت از این طریق میزان کارآمدی روش‌های کنترلی موجود مشخص شده و داده‌های با ارزشی برای تصمیم‌گیری در زمینه کاهش ریسک، خطرات، بهسازی سیستم‌های کنترلی و برنامه‌ریزی برای واکنش به آن‌ها فراهم می‌شود.

برآورد میزان ریسک
افراد مختلف از یک ریسک مشخص، برداشت‌هایی گوناگون دارند. برآورد میزان ریسک از سوی افراد غیرعلمی با نتایج آماری و معادلات ریاضی ریسک همخوانی ندارد. مفهوم ریسک دو جنبه گوناگون را در بر می‌گیرد
برداشت افراد غیرعلمی از میزان ریسک که به آن ریسک ذهنی(یا درکی) می‌گویند.
برآورد علمی بر پایه اطلاعات آماری از میزان ریسک، که به آن ریسک واقعی می‌گویند.

ایده پردازی چیست ؟

ایده پردازی (سیر خلاقانه) (به انگلیسی: Ideation - creative process ) فرایند خلاقانه تولید، پرورش و برقراری ارتباط ایده‌های نوین است، جایی که ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر حس می‌شود، که می‌تواند دیدنی، قابل لمس یا ذاتی باشد.