09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

مهاتما گاندی ( رهبر سیاسی هندوستان) :  
" آینده به آنچه امروز انجام می دهید، بستگی دارد."


تحلیل داده به انگلیسی :( Data analysis) فرآیند فهمیدن، پاک‌سازی، آماده‌سازی و تحلیل داده‌هاست که به منظور استخراج اطلاعات سودمند برای تصمیم‌گیری انجام می‌شود. تحلیل داده‌ها امروزه در اغلب شاخه‌های علوم و صنعت از جمله اقتصاد، رشته‌های مهندسی، بازاریابی، پزشکی و غیره کاربرد دارد.ویا منظور از تحلیل داده به فرآیند ارزیابی داده با استفاده از ابزارهای آماری و تحلیلی است. هدف از این مهارت تعیین اطلاعا​​​​​​​ت مفید و همچنین کمک به فرایند گرفتن تصمیمات مهم در کسب‌و‌کار است.

طبق تحقیقات اعلام شده در مقاله Forbes، در سال ۲۰۲۰، هر ثانیه حدود ۱٫۷ مگابایت اطلاعات جدید ایجاد می‌شود. به بیان دیگر، آینده ما جایی است که این داده‌ها در آن شکل گسترده‌تری گرفته و رشد می‌کنند. فرآیند و تکنیکهای تجزیه و تحلیل داده ها ، ارزیابی ، پاکسازی ، مدل سازی و تبدیل داده ها با استفاده از ابزارهای آماری یا تحلیلی مختلف برای یافتن برخی اطلاعات مفید به منظور نتیجه گیری مفید و توانمند سازی فرایندهای تصمیم­گیری  به عنوان تجزیه و تحلیل داده ها یا آنالیز داده ها درک می شود.
​​​​​​​​​​​​​​
دلیل اصلی تجزیه و تحلیل داده ها استخراج اطلاعات حیاتی است ، بنابراین صاحبان ایده و کسب و کار، داده های مناسبی برای حل مشکلات خود و نتیجه گیری دقیق ترین نتایج در اختیار خواهند داشت. به بیان دیگر، تجزیه و تحلیل داده‌ها فرآیندی است که به استخراج بینش و اطلاعات ارزشمند از داده‌ها با استفاده از روش‌های کمی و کیفی اشاره دارد. این مهم به کسب و کار و حتی در علوم مختلف کمک خواهد کرد.
شرکت نوآوری پزشکی راسا اسپادان، داده‌های مرتب شده را، ذخیره می‌­کند و مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد تا اطلاعات منطقی و ارزشمندی  را در اختیار صاحبان ایده و کسب و کار قرار دهد. تجزیه و تحلیل داده‌ها فرآیند پیشرفت کار را ممکن و البته تسهیل می‌کند.

تحلیل داده

الزامات داده
دادهٔ لازم به عنوان ورودی جهت تحلیل، بر اساس پیش‌نیازهای جهت‌دار یا مشتریانی که از محصول نهایی تحلیل استفاده می‌کنند، مشخص شده‌اند. ماهیت کلی که بر مبنای آن داده جمع‌آوری خواهد شد، واحد آزمایشی نامیده می‌شود (به‌طور مثال، یک فرد یا جمعیت). متغیرهای خاص در رابطه با یک جمعیت (به‌طور مثال سن یا درآمد) می‌تواند مشخص شود و به دست آید. داده‌ها ممکن است عددی یا مطلق (مثلاً اعداد یا یک متن) باشند.

جمع آوری داده
داده از منابع گوناگون جمع‌آوری می‌شود. پیش‌نیازها می‌تواند توسط تحلیل‌گران و متولیان داده وسیله ارتباطی باشد؛ مثلاً تجهیزات فناوری اطلاعات که در یک سازمان است. همچنین داده می‌تواند از سنسورهای داخل محیط مانند دوربین‌های ترافیک، ماهواره، وسایل ثبت و غیره جمع‌آوری شود. همچنین می‌تواند از طریق مصاحبه‌ها، دانلود از منابع آنلاین یا خواندن اسناد به دست آید.

​پردازش داده
داده اولیه باید برای تحلیل، فرآوری یا سازماندهی شود. به‌طور مثال آن‌ها در فرمت ستونی یا ردیفی در یک جدول قرار می‌گیرند (یعنی داده ساختاری) که برای تحلیل بیشتر از نرم‌افزارهای آماری یا صفحه گسترده استفاده می‌کنند.

اصطلاح تحقیق و توسعه یا پژوهش و گسترش عبارت است از رشته فعالیت‌های مشخصی در یک کسب و کار. بنا به تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پژوهش و گسترش به «کار خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به‌طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربردهای تازه به‌کار ببرد.

تحقیق و توسعه چیست​​​​ ؟​​​