09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

پروژه راهین

سیستم‌کمک‌‌رسانی به نابینایان در مسیريابی و‌ انجام امور روزمره ​​​​​​​

​راهین همانند یک عینک معمولی بر روی چشمان فرد قرار می گیرد و با توجه به امکاناتی که در آن تعبیه گردیده است به فرد نابینا در رسیدن به مقصودش یاری رسانی نماید. به عنوان مثال با قرارگرفتن دوربینی کوچک بر روی عینک و با استفاده از موقعیت مکانی فرد در خصوص جهت یابی به نابینا کمک خواهد شد، که این کمک را می توان به دو صورت به وی ارائه کرد؛ نخست آن که از طریق هندزفری که به گوش فرد متصل است مسیریابی برای وی صورت پذیرد یا در حالت دوم با ارتباط گیری فرد نابینا با مرکز پشتیبانی این مرکز به عنوان چشم بینای فرد مسئولیت راهنمایی و مسیریابی نابینا را برعهده خواهد گرفت. مزیت روش دوم این است که باعث ایجاد اشتغال سایر معلولین نیز خواهد گردید به صورتی که سازمان بهزیستی می تواند  معلولانی که توانایی ارتباط چشمی و کلامی را با دیگران دارند به عنوان راهنمای نابینایان جذب نماید و با ایجاد یک مرکز پشتیبانی و مانیتورینگ به ارائه خدمت به نابینایان عزیز بپردازد.

​​هدف از پروژه

پیشرفت روزانه تکنولوژی در همه سطوح نسبت به سالیان گذشته افزایش چشمگیری داشته است که در این پروژه نیز به این موضوع توجه گردیده است. همچنان که عصای سفید یک ابزار ضروری جهت نابینایان است، پروژه راهین هم با ترکیب مجموعه ای از خدمات قابل ارائه به روشندلان عزیز همچون مسیر یابی، قابلیت ارتباط با مرکز پشتیبانی، امکان دریافت تاکسی اینترنتی، پخش فایل های صوتی و ... سعی دارد تا با ایجاد یک ابزار نوآورانه باعث ارتقا سطح کیفی زندگی این عزیزان گردد.​​​​​​​

جامعه هدف

در حال حاضر ۳۵ میلیون نابینا در جهان زندگی می‌کند که ۹۰ درصد از آنها در کشورهای در حال توسعه و بیشتر در آسیا و آفریقا می‌باشد.تخمین زده می شود که حدود ۱۵۰ هزار نابینا در کشور ما وجود دارد و حدود چهار برابر این تعداد افراد کم بینا هستند که امکان استفاده از این دستگاه را دارا می باشند. هم چنین این دستگاه می تواند برای استفاده افرادی که آشنایی کمتری با یک موقعیت مکانی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

ارزش پیشنهادی
​​​​​​​

این پروژه به عنوان یک تسهیل گر
در زندگی و روابط اجتماعی نابینایان می تواند کمک قابل توجهی در بهبود کیفیت زندگی این عزیزان ایجاد نماید. هم چنین با توجه به اینکه در این پروژه از توانایی های سایر معلولان عزیز همچون معلولان حرکتی در کمک به نابینایان استفاده خواهد شد باعث ایجاد اشتغال برای سایر عزیزان معلول نیز خواهد گردید.