09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

لی - جی فان (بروسلی) (رزمی کار برجسته و بازیگر بنام سینما) :
​​​​

"شما تبدیل به چیزی می شوید که به آن فکر می کنید."

طوفان فکری
​​​​​​​
در این فرآیند راه حل‌های بسیاری برای مشکلِ مشخصی، پیشنهاد می‌شود. اینجا تأکید روی تعداد ایده‌هاست نه درستی یا غلطی آنها. یعنی همه‌ی افراد، بدون ترس از انتقاد، آزادانه نظرشان را بیان می‌کنند و ایده‌هایشان با آغوش باز پذیرفته می‌شوند. در واقع، در یک جلسه‌ی طوفان فکری،‌ ایده هرچه نامتعارف‌تر،‌ بهتر! چرا که کم کردن شاخ و برگ ایده‌‌های بزرگ یا عجیب و غریب، ساده‌تر از تبدیل ایده‌‌ای کوچک به راه‌حلی مؤثر است.

نقشه ذهنی
نقشه‌ی ذهنی تکنیکی گرافیکی است که برای ترسیمِ ارتباط موجود میان قسمت‌های مختلف اطلاعات گردآوری شده یا ایده‌ها به کار می‌رود. در این تکنیک، هر داده یا ایده روی کاغذ نوشته شده و بعد با خط یا منحنی به ایده یا داده‌ی قبل یا بعد از خودش وصل می‌شود. به این ترتیب، شبکه‌ای از روابط به وجود می‌آید.از نقشه‌‌های ذهنی در طوفان‌های فکری و در برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها استفاده می‌شود. 

تکنیک اسکمپر
SCAMPER روشی برای ایده پردازی است که  و قدرت اراده را در ایده پردازی به عنوان محرک اصلی در نظر می‌گیرد. در واقع این روش،‌ چک‌لیست شناخته شده‌ای را شامل می‌شود که به فرد کمک می‌کند ایده‌هایش را برای بهبود محصولات موجود یا تولید یک محصول کاملا جدید ثبت کند. 

اتاق فکر

اصل تفکر و تشکیل اتاق فکر قابل ستایش است اما آن چه که باید مورد توجه اساسی قرار بگیرد، الزامات اتاق فکر است که اگر به آن توجه نشود، امری بیهوده صورت گرفته است. اتاق‌فکر باید متشکل از متفکران باشد نه همفکران، اگر روال بر این باشد که برای حل مشکلی، به جای بهره‌مندی از صاحبان فکر، از فکر همفکران استفاده شود نتیجه پیشرفتی حاصل نمی‌گردد.در انتخاب صاحبان فکر به جای این که افراد را مورد نظر داشته باشیم، فکر و اندیشه آنان را مالک قرار دهیم. لازمه فکرکردن و تشکیل اتاق فکر، ضروری دانستن آن جهت بهره‌ بردن از ایده‌های نوین است تا بتوان از این مسیر به حل مسائل پرداخت. معمولاً تصور می‌شود که خلاقیت و ایده‌پردازی صرفاً به‌واسطه یک جرقه ذهنی در افراد شکل می‌گیرد و یا به‌طور اتفاقی و شانسی به یک ایده دست‌یافته‌اند. هیچ تردیدی نیست که خلاقیت و ایده‌پردازی فعالیتی ذهنی است اما مجموعه‌ای از محرک‌های درونی و بیرونی و مهارت ها سبب می‌شود که به یک ایده مناسب دست‌یابید.
شرکت نوآوری پزشکی راسا اسپادان، افراد را با اصول اولیه ایده پردازی، راهکار­های عملی ایده پردازی، ایده ها و استارتاپ های جدید آشنا خواهد کرد و از همه مهم ­تر، روش های اعتبار سنجی را به آنها آموزش می دهد تا به راحتی بتوانند ایده های خود و یا ایده های استارتاپی دیگر را اعتبار سنجی کنند و ریسک شکست را پایین بیاورند. هم چنین با ایجاد اتاق های فکر، فضایی جهت پرورش ایده ­های شما و ایجاد محصول نهایی را فراهم خواهد آورد.​​​​​​​
در اتاق‌های‌فکر شرکت نوآوری پزشکی راسا، ایده‌های کلی و شکل نگرفته و پیشنهادهای خام را به موارد کاربردی تبدیل می شوند. شناسایی ایده‌های مطلوب در جامعه، شناسایی سازمان‌های موثر در عملیاتی کردن ایده‌ها و شناسایی موانع و راهکارها از دیگر اهداف اتاق فکر «راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه» است. صاحبان ایده، در این اتاق­ های­ فکر، به یک ساختار مناسب برای عملیاتی کردن ایده‌ها دست پیدا  می­ یابند.​​​​​​​

ایده پردازی (سیر خلاقانه) (به انگلیسی: Ideation - creative process ) فرایند خلاقانه تولید، پرورش و برقراری ارتباط ایده‌های نوین است، جایی که ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر حس می‌شود، که می‌تواند دیدنی، قابل لمس یا ذاتی باشد.

ایده پردازی چیست ؟