09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

پروژه آرشین
​​​​​​

اپلیکیشن هوشمند جهت کمک به بیماران آلزایمری و افراد مستعد

آرشین یک نرم­ افزار کاربردی مخصوص تلفن همراه هوشمند است که با بررسی پارامترهای گوناگون فیزیولوژیکی و روانشناختی وضعیت بیماری افراد را تشخیص داده و غربال­گری می­نماید. سپس با استفاده از این نتایج، با ارائه روش­ها و فعالیت­های پیشگیرانه منجر به کاهش سرعت ابتلا و زوال عقل می­  گردد.
از آنجایی که کیفیت زندگی افراد دارای بیماری آلزایمر و همچنین اطرافیان آنها به صورت گسترده ای تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد، طراحان و توسعه دهندگان  اپلیکیشن "آرشین" با مطالعه دقیق مشکلات و عوارض ناشی از این بیماری در سطوح مختلف، با استفاده از قابلیت های گوشی هوشمند مانند GPS، Camera، Bluetooth و ... و برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، به ارائه راهکارهایی جهت بهبود شرایط زندگی این بیماران و افراد مرتبط با آن ها می پردازند.

​​هدف از پروژه
با توجه به حرکت شتابان جمعیت ایران به سمت سالمندی، متوسط سن در کشور به 35 سال و نرخ سالمندی به 10/5 درصد رسیده است و همزمان با افزایش میزان سالمندی، افزایش ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز شاهد خواهیم بود.
از این رو شرکت نوآوری پزشکی راسا اسپادان تصمیم به طراحی و توسعه نرم افزاری گرفت که در نهایت منجر به بهبود کیفیت زندگی افراد مستعد و مبتلا به آلزایمر، زوال عقل و افراد مرتبط شود.

جامعه هدف
در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند و در سال ۲۰۵۰ این عدد به ۱۳۲ میلیون نفر خواهد رسید.
بر اساس آمار جمعیت سالمندان و آمار جهانی، در ایران حدود یک میلیون نفر مبتلا به این بیماری بوده و بخش بزرگی از بیماری آلزایمر در ایران پنهان است.
گزارش‌های انجمن آلزایمر ایران نشان می دهد، حدود ۸۰ درصد موارد بیماری آلزایمر مربوط به مراقبت از این بیماران است.

ارزش پیشنهادی

- پیشگیری از آلزایمر
- بهبود کیفیت زندگی بیماران آلزایمری
- تشخیص و طبقه بندی سطوح بیماری
- تقویت حافظه
- کنترل و مراقبت پیوسته فرد آلزایمری توسط اطرافیان
- سیستم صوتی هوشمند
- رابط کاربری متناسب با افراد مسن