09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

“از سختی ها نترس.سختی آدم را سرسخت می کند، میخ هایی در دیوار محکم تر هستند که ضربات سخت تری تحمل کرده باشند.”​​​​​​​

ژان ژاک روسو (متفکر سوییسی): 

شناسایی مسئله
(Problem Recognition)

شناسایی و تشخیص یک مسئله امری مهم است که ساده گرفتن آن سبب می‌شود تا کوشش های افراد برای یافتن راه حل برای آن بی‌نتیجه بماند. در تشخیص و شناسایی یک مسئله باید تمام جوانب روشن شود و شناسایی بخشی از مسئله نیز به نتیجه‌ای ختم نخواهد شد. این مرحله به نظر ساده می‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود که به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. با این حال، قبل از مواجهه با یک مشکل ، باید درک روشنی از اینکه مشکل دقیقا چیست، به دست آورد.
شناخت دقیق یک مشکل گاهی واقعا کار ساده ای نیست. بنابراین ارزش آن را دارد که با یافتن افراد مناسب در این کار، موفقیت خود را تضمین کنید. اگر افراد زیادی برای مشورت در یافتن راه حل در دسترس ندارید، ممکن است دیدگاه‌های مختلف کافی برای حل موثر مسئله نداشته باشید. اما اگر افراد مناسبی در اختیار دارید تا در روند یافتن دیدگاه مناسب به شما کمک کنند، در مرحله ایده پردازی موفق تر خواهید بود. شرکت نوآوری پزشک راسا، با پرورش تیم های شناسایی مساله، تعریف دقیقی از مساله ارائه می دهد و در گام بعدی می ­کوشد تا با دریافت ایده های خلاقانه، آن مساله و مشکل را بر طرف نماید.​​​​​​​

حل مسئله 
​​​​​​​
حل مسئله بخشی از تفکر است. حل مسئله که پیچیده‌ترین بخش هر عملیات فکری تصور می‌شود، به عنوان یک روند مهم شناختی تعریف می‌گردد که محتاج تلفیق و مهار یک سری مهارت‌های بنیادین و معمولی است. حلّ مسئله وقتی مطرح می‌شود که یک موجود زنده یا یک سامانهٔ هوش مصنوعی نداند که برای رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر باید چه مسیری را بپیماید. این نیز خود بخشی از روند یک مسئلهٔ بزرگ‌تر است که یافتن مسئله و شکل‌دهی مسئله بخشی از آن می‌باشد.

گام‌های حل مسئله​​​​​​​
ا
. فهم مسئله : باید بفهمیم مسئله چه معلوماتی به ما داده‌است و چه مواردی را از ما خواسته‌است.
۲. انتخاب روش:در این مرحله با استفاده از درکی که از مسئله در ذهن ما وجود دارد یکی از روش‌های حل مسئله مناسب با این مسئله را انتخاب می‌کنیم.
۳. اجرای روش: حال که روش مناسب را انتخاب کردیم آن را اجرا می‌کنیم.
۴. بازگشت به عقب:جواب‌های بدست آمده را با صورت مسئله مقایسه کرده و یکبار دیگر مراحل بالا را مرور می‌کنیم تا مطمئن شویم قسمتی از مسئله را اشتباه نرفته یا جا نینداخته باشیم.

مهارت های تحلیلی
​​​​​​​مهارت تحلیلی ، توانایی تجسم، بیان، فهمیدن یا حل مسایل ساده یا پیچیده با اتخاذ تصمیمات معقول بر مبنای اطلاعات موجود است. این مهارت‌ها شامل استفاده از تفکر منطقی برای شکستن مسایل پیچیده به اجزای کوچکتر آن است. برای آزمودن مهارت‌های تحلیلی ممکن است از فرد خواسته شود تا در تبلیغات به دنبال تناقضات بگردد، یک سری از حوادث را در آرایش مناسب قرار دهد، یا مقاله‌ای را به صورت منتقدانه مطالعه کند.  

ایده پردازی چیست ؟

ایده پردازی (سیر خلاقانه) (به انگلیسی: Ideation - creative process ) فرایند خلاقانه تولید، پرورش و برقراری ارتباط ایده‌های نوین است، جایی که ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر حس می‌شود، که می‌تواند دیدنی، قابل لمس یا ذاتی باشد.