09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

ایلان ماسک  (مدیرعامل و طراح محصولات تسلا و شرکت اسپیس اکس) :


 "بهترین ایده ها الزاماٌ جدیدترین ایده ها نیستند."​​​​​​​
​​​​

کاربردی بودن ایده
​​​​​​​
در فرآیند ارزش گذاری و غربال گری ایده ها، کاربردی بودن ایده بدین معناست که آن ایده تا چه میزان یک مشکل را حل می نماید و آن مشکل تا چه میزان حاد و یا ضروری می باشد.

کارایی داشتن ایده 
کارایی داشتن ایده در نظام ارزش گذاری و غربالگری ایده ها به بعد اجتماعی ایجاد شده حاصل از تجاری سازی ایده اشاره دارد. برخی از ایده ها منجر به ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی ذی نفعان و جامعه هدف ایده می شوند.

کیفیت و کمیت جامعه هدف 
این مساله که ایده مورد نظر، نیاز چه تعداد از افراد جامعه را پاسخ می دهد بسیار حائز اهمیت است و در نظام ارزش گذاری و غربال گری ایده کمیت جامعه هدف نامیده می شود. همچنین اینکه جامعه هدف تا چه میزانی استطاعت مالی خرید و استفاده از ایده به ثمر رسیده شده را دارا می باشند، به کیفیت جامعه هدف اشاره می کند.

غربال گری و ارزیابی ایده

«غربالگری ایده ها» مرحله‌ای از فرآیند توسعه یک محصول جدید است که پس از «ایده یابی» (Idea generation) می‌آید. این مرحله بیشتر شامل استفاده از چک لیست‌ها یا نظرات شخصی می‌شود، و براساس اطلاعات بدست آمده از تجربیات و تحقیقات بازار است. ملاحظات این مرحله عبارتند از نقاط قوت در مقابل نقاط ضعف، مأموریت شرکت، روند بازار، بازده سرمایه‌گذاری بالقوه محصول، پیش‌بینی توانایی سازمان در ساخت و بازاریابی موفق محصول.
شرکت نوآوری پزشکی راسا، با بررسی و ارزیابی بیش از 50 ایده مختلف در حوزه سلامت، مکانیسم ارزیابی خود را به صورت مستمر اصلاح کرده و به شاخص های کلیدی برای تعیین ارزش هر ایده دست یافته است. و با بررسی و ارزیابی ایده، علاوه بر اینکه جایگاه یک ایده را نسبت به ایده های قوی تبیین می کند نقاط قوت و ضعف ایده را به صاحبان ایده، بازخورد می دهد.

ایده پردازی (سیر خلاقانه) (به انگلیسی: Ideation - creative process ) فرایند خلاقانه تولید، پرورش و برقراری ارتباط ایده‌های نوین است، جایی که ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر حس می‌شود، که می‌تواند دیدنی، قابل لمس یا ذاتی باشد.

ایده پردازی چیست ؟