09036160491
​info@rasaplus.com
ساعت کاری: 9 الی 20

نوآوری پزشکی راسا اسپادان

آدرس ما
 اصفهان، میدان آزادی، بلوار دانشگاه،​​​​​​مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان
با ما در ارتباط باشید
​info@rasaplus.com
شماره تماس
09036160491
ارتباط با ما

استی لادر (از پیشگامان صنعت لوازم آرایشی) : 
"من همیشه معتقدم بودم موفقیت این است که اجازه ندهم چشمهایم از هدف دور شود."

​​​​​​

​طراحی نقشه راه

تا زمانی که شما نسبت به ایده خود درک درستی از ماموریت ، چشم اندازها، اهداف کلان، اهداف خود، استراتژی ها، خط مشی ها و مسیر رسیدن به آنها نداشته باشید نمی توانید در جهت دستیابی به موفقیت گام بردارید. نقشه راه محصول یک خلاصه‌ی تصویری سطح بالا است که هدف و روند عرضه‌ی محصول، خدمت و یا ایده را در طول زمان ترسیم می‌کند. به عبارتی دیگر، نقشه‌ی راه، یک سند راهبردی و همچنین برنامه‌ای برای اجرای استراتژیک محصول، خدمت و یا شما است. بعلاوه نقشه‌های راه، منابع اصلی انگیزه، الهام و مالکیت مشترک محصول برای دستیابی به موفقیت محسوب می‌شوند. این نقشه یکی از معدود مواردی است که تقریباً همه‌ی بخش های یک کسب و کار (مانند تمام حوزه‌های فروش، برنامه‌های بازاریابی و منابع مالی) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نقشه به تمامی منابع انسانی و اعضای تیم در درک اهداف، مسیر رسیدن به آن، تصمیمات خاص مدیران و غیره کمک می‌کند. از این رو شرکت نوآوری پزشکی راسا اسپادان، به منظور شرح اهداف و استراتژی ­ها، ارائه یک سند راهنما برای اجرای استراتژی، ایجاد هماهنگی میان ذی­نفعان داخلی، سهولت بحث در مورد گزینه ها و برنامه ­ریزی سناریوها و کمک به ارتباط با ذی­نفعان خارجی از جمله مشتریان، صاحبان ایده و کسب و کار را در طراحی نقشه راه یاری می کند.​​​​​​​

شناسایی اهداف تجاری 
اهداف تجاری تنوع بالایی دارد و می‌تواند هر چیزی باشد، از افزایش فروش به میزان X درصد، به دست آوردن n مشتری جدید در هر ماه و یا ایجاد محصولی که صنعت را متحول می‌کند. این هدف، کاملا به کسب‌وکار شما بستگی دارد

شناسایی شاخص های کلیدی عمکرد (KPI)
شاخص‌های کلیدی عملکرد به معیارهایی اشاره دارد که به اندازه‌گیری عملکرد هر استراتژی یا ابتکار تجاری کمک می‌کند. این شاخص‌ها تنوع بالایی دارند و ممکن است تعداد مشتریان جدیدی که در ماه به دست می آیند، نرخ رشد درآمد در طول زمان، و غیره باشند.

تعیین نقاط عطف کسب و کار
​​​​​​​
نقاط عطف کسب‌وکار ممکن است شامل راه‌اندازی محصولات یا خدمات جدید در هر سه ماه، استخدام یک نفر در ماه (در صورت وجود بودجه) و غیره باشد. نقاط عطف کسب‌وکار نیز باید نتایج قابل اندازه‌گیری داشته باشند تا بتوانید میزان پیشرفت در جهت دستیابی به آن‌ها را دنبال کنید!

فیلیپ کاتلر (پدر بازاریابی مدرن) : 
"موفقیت در بازاریابی اتفاقی نیست، بلکه حاصل برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه های مختلف است. "

​​​​​​

آنالیز بازار

تحلیل بازار اطلاعات مربوط به صنایع، مشتریان، رقبا و سایر متغیرهای بازار را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین، با تجزیه و تحلیل بازار می‌توانید رابطه‌ی میان عرضه و تقاضا برای یک محصول، خدمت و یا ایده خاص را تعیین کنید. بر مبنای  این اطلاعات، می‌توانید درباره‌ی استراتژی‌های احتمالی بازاریابی خود آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. در این طرح، مدیران مشاغل ایده‌های تجاری خود را به صورت کتبی مستند می‌کنند. هر کسب و کاری برای شروع فعالیتش قبل از اینکه حتی اقدام به تدوین استراتژی و نوشتن بیزینس پلن کند نیازمند تجزیه و تحلیل بازار هدف است. تجزیه و تحلیل بازار باعث شناخت درست تر هدف می شود و چشم انداز روشن تری را در اختیار استراتژیست ها قرار می دهد.
صاحبان ایده و کسب وکار، می توانند ایده ها و انتظارات تجاری زیادی داشته باشند، اما اگر از ویژگی ها و ابعاد بازار خود آگاهی کافی نداشته باشند ، هیچ معنایی ندارند. تجزیه و تحلیل بازار فعالیتی نیست که فقط یک بار انجام شود. اگر می خواهید بهترین خرید ممکن را به مشتریان خود ارائه دهید و از رقبای خود جلو بروید، بهتر است با کمک شرکت نوآوری پزشکی راسا اسپادان، تجزیه و تحلیل بازار را به عنوان یک چرخه مداوم درک کنید و اطلاعاتی که به دست می آورید می تواند مهمترین تصمیمات استراتژیک تجاری و بازاریابی شما را هدایت کند.​​​​​​​

مشتریان هدف
حجم بازار و ارزش بازار دو فاکتوری هستند که هنگام اندازه گیری بازار باید مدنظر قرار گیرد، به زبانی دیگر “ تعداد مشتریان بالقوه و ارزش آنها “ در بازار با توجه به میزان رقابت در بازار باید به صورت جداگانه محاسبه شود.

رقبا
در تحلیل رقبا باید کاملا و شفاف به جایگاه برند رقبا در بازار و از دید مشتریان بالقوه پرداخته شود. نقاط قوت و ضعف رقبا را با توانمندی ها و ضعف برندتان مقایسه کنید.

موانع ورود به بازار
مکان، میزان سرمایه، دسترسی آسان به مواد اولیه، تکنولوژی، قوانین باازار و …. از جمله موانع ورود به بازار هستند که در تجزیه و تحلیل بازار باید در نظر گرفته شوند.

تجاری سازی چیست ؟

تجاری‌سازی عبارتست از فرایند معرفی یک محصول جدید یا روش تولیدی جدید به عالم تجارت، طوری که آن محصول یا روش جدید در بازار قابل دسترسی باشد. کلمه تجاری‌سازی اغلب در رابطه با ورود محصول به بازارهای انبوه مصداق پیدا می‌کند. با اینحال در برخی مواقع انتقال ایده از آزمایشگاه به بازارهای محدود نیز ذیل مفهوم تجاری‌سازی قرار می‌گیرد.​​​​​​​